ärlighet

tänkte på de där me ärlighet.. finns de ens på denna jord längre... ärlighet och samvete.. finns de nån som har ett rent samvete? nån som lever i ärlighet? vem har ett ärligt förhållande<+ fins de ärliga människor.
ja e en sån människa som inte kan leva med dåligt samvete.. även om ja alltid har det.. men de kläcks tillslut å jag kan inte hålla det.. ärlig? de kan jag inte påstå, jag är inte ens ärlig mot mig själv.. ja e nog en av de oärligaste människor som finns i denna stan, samtidigt som ja e jätte ärlig.. svårt å förklara men ja har tänkt mkt på det.. ja kan inte vara ärlig mot mej själv vad gäller allt.. precis allt.. men ja e djävligt öppen med allt som händer mig, vilket gör mig ärlig.. fatta? jag döljer inte saker.. eller jo de e klart.. vissa saker håller man ju för sig själv, kanske för att man skäms.. eller bara inte vill dela me sej.. men me de mesta e ja öppen.. man måste stå för sina handlingar.. inte skämmas över vad man har gjort.. känslor är jag oärlig med medans handlingar inte.. låter det rimligt??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback