som film typ

jag satt och matade clara me välling i sängen och kollade på grey´s anatomi och dom spelade en sån sjukt bra låt, en sån som passar perfekt in i tillfället.. som de flesta låtar som spelas i serier och filmer..
i bland eller ganska ofta önskar jag att mitt liv var som i en film.. du vet när man går på en viss plats, efter att nått speciellt har hänt eller just när man tänker på nått som har hänt eller något man känner.. då man önskar att just "den där"låten hade vart i luften runt om.. när man ångrar att man inte lagt in just den låten på mp3:n innan man gick hemifrån..
jag tror att många har några sånna speciella låtar som funkar i många olika sinnestämningar.. jag har ett par på lager.. fix you med coldplay, wonderwall med ryan adams,
den bästa stunden då man verkligen kan tro att man lever i en film är när man åker exempelvis buss eller något annat kollektivt.. och man har lurarna i öronen och livet antingen känns så där enländigt eller bara jättebra... man väljer musik efter humör och drömmer sej bort. och i bland kan man tillochmed få för sej att alla runt om kring är med i ens "lilla film"
eller om man går på stan och lyssnar och alla bara passar in så himla bra..

fast ibland när man typ går å så.. tänker på något och önskar att de va musik i luften, de e en sån skön känsla och man tror att hela världen känner med en.. att all hör... fast musiken inte alls finns...

visst e de lustigt??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback