Sång i buss på villovägar 2007


Oho för natten som skriker ja!
När morgondagen skriker nej!
Oho för den där första gryningen i dina armar
Stark som våren nu när den blommar
Oho framför din stereo när allt harmoniserar
Där kan man aldrig bli för stenad
Oho för att satsa det sista på travets tröttaste krake
Oho för att satsa det sista på mirakel

Oho våren 2007 som bara finns en gång
Oho Ray Charles som sjunger 'lets get stoned!' från sin sjuksäng
Oho för låten som du kallar ditt liv
När det känns som en kniv inuti
Oho för gitarren som skriker i öronen
För elden som bränner ut mig
För sista kulan i pistolen,
För Kowalski med foten på pedalen
Oho för dina fötter in the gutter ohoo
Oho för ditt hjärta i din älskades händer
Oho för gamla drömmar om damer
Dom kommer inte hjälpa mer yeah

Oho för in Apashi prinsessa
Du håller liv i mitt rainman-hjärta
Oho när kärleken é på din sida
Oho för den sista sorgliga drinken
Oho för Oscars darrande händer
För att satsa det sista på travets tröttaste krake
Oho för att satsa det sista på mirakel

Oho när snön gömmer gravstenar och soptunnor
Oho för redan glömda besvikelser
Oho för att satsa det sista på travets äldsta hästkrake
Oho för att satsa det sista på mirakel
Oho i en dammig buss från kust till kust
Oho trubbel framför oss!

Oho för feta samba dansöser
Oho för frälsningsarmé musikanter
Oho för hennes leende
Oho för räddaren i nöden
Oho för Charlatanerna,
för dom enbenta, för idioterna
o för nollorna
Oho för gud som sover vid ratten
För dina vänner och mina.
Amen.

 

Håkan, Min Håkan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback