kärring vs ungdom

varför slutar allt i katastrof? alltid, vad man än tar sig an att göra så blir de fel i slutändan.
jag vet, nu låter ja dyster och så.. men så illa är det inte riktigt. bara haft några usla upplevelser de senaste som blitt på detta sättet.

idag spenderade jag första halvan av dagen på ballkongen i skuggan med en korsordstidning i knät, i skuggen (solen kom kl 14) en kaffe kopp på bordet och en laptop vid sidan om som spelade alla mina favoriter om o om igen på youtube.. kärring/ungdom. de ni korsord och youtube ;-)

sen hämta ja L på dagis och vi knallade glatt upp till delsjön och la oss. 2sek tog de innan hon var i vattnet. jag däremot tog fram min älskade tidning igen och fortsatte på förmiddagens knep & knåp. Sen kom P och de blev kaos.
skrik gap stam - JAG VILL INTE, JAG VILL HA GLASS, JAG VILL INTE HEM. VILL INTE VILL INTE VILL INTE..

funderar på att knåpa i hop en barnbok?
vad tror ni om det?

Kommentarer
Postat av: Thomas Olausson

Men det är väl en alldeles utmärkt idé? En barnbok som slutar i katastrof låter ju perfekt. Kan ju börja med att någon lär sig äta surströmming förslagsvis ;)

Postat av: LIV

haha. ja varför inte..

2010-06-30 @ 07:55:15
URL: http://longgone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback