det som inte dödar det härdar

shit i går kväll sa mitt huvud pang och jag hade världens bästa blogg idé i huvudet.. men så va ja så jävla trött att jag bara inte orkade skriva ner de.. skrev ett medelande på min mobil (de blev typ 8 medelanden långt) i bara stöd ord för att jag skulle kunna skriva den i dag.. men nu känns de inte alls lika bra... som igår.. men jag tänkte att om jag bara skriver de som jag skrev i mobilen så har jag ialla fall fått ner det.. det lyder:

det som inte dödar det härdar, man lär sig av sina misstag, allt som händer i livet är saker man i framtiden kommeratt ha nytta utav.. sånt som man inte tänker på försen det blir aktuellt, exempelvis i förhållanden.. man byggs upp i en relation och blir n viss sorts partner och lär sig hantera saker på ett visst sätt, om  man sedan kommer in i en annan relation har man alltid något med sig ifrån det gamla, någon lärdom eller så som man kan hänvisa sig själv till, samma sak gäller nog med vad man tidigare i livet har sett som dåliga händelser, misstag eller liknande, men som i själva verket kan vara en dra sak senare, antingen om man vet att man inte ska göra om samma sak igen, eller att det som en gång vart en dålig sak denna gång kan vara det rätta att göra. att jag är den jag är i dag i en relation eller i relationer till mina vänner eller olika personerbygger ju helt och hållet på hur jag tidigare har haft det och vad jag har vart med om, mn lär sig helt enkelt av sina misstag, och andras handlingar att mina tidigare förhållanden har vart som dom vart har gjort mig till den jag nu är, allt jag vet och allt jag är, kan jag tacka er för!! på både gott och ont. men det har bara gjort mig starkare, och pga det kan jag idag vara en bättre människa och inte göra om era misstag,  eller mina...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback